Kontakt:
E-post: daniel@comsol.se

Svenska COMSOL Multiphysics utnämnt
till årets produkt av NASA Tech Briefs

NASA Tech Briefs läsare har utnämnt COMSOL Multiphysics till "Product of the Year 2005". Klicka på bilden för att ladda ner en högupplöst version.

COMSOL Multiphysics version 3.1 (tidigare FEMLAB) har utnämnts till årets produkt av tidningen NASA Tech Briefs läsare. Priset delades ut vid en prisceremoni i New York den 3 april 2006.

"Det är överväldigande att läsarna av denna inflytelserika facktidning erkänt vår produkt genom detta pris," säger Bernt Nilsson, marknadschef COMSOL Inc. "Än mer glädjande är att läsarna redan år 2000 röstade fram version 2.0 av COMSOLs simuleringsmjukvara till silverplats i tävlingen. De har följt utvecklingen och har sett våra framsteg med programsviten under de senaste åren, något som nu tagit oss till en position som marknadsledare. Vi är mycket stolta över att USAs forskare, ingenjörer och vetenskapsmän givit oss detta erkännande."

I januari 2005 valde NASA Tech Briefs redaktion COMSOL Multiphysics 3.1 till månadens produkt som därigenom blev en av 12 finalister i tävlingen årets produkt. "Med tanke på att tidningen årligen får in tusentals pressreleaser om nya produkter och att enbart 12 kommer till finalen var konkurrensen stenhård," säger NASA Tech Briefs chefredaktör Linda Bell. "Vinnaren av årets produkt 2005 representerar den viktigaste nya produkten som introducerats forsknings- och utvecklingsbranschen och har valts fram av NASA Tech Briefs över 190,000 läsare."

Om NASA Tech Briefs

Den amerikanska kongressen bildade år 1958 NASA. NASA fick i uppdrag att rapportera om ny teknologi. Denna tekniköverföring har i drygt trettio års tid skötts genom tidskriften NASA Tech Briefs. Mer information om NASA Tech Briefs finns på www.nasatech.com.

Om COMSOL Multiphysics

COMSOL Multiphysics, tidigare FEMLAB, är en beräkningsmjukvara för modellering och simulering av komplexa fysikbaserade system. En särskild styrka är möjligheten att ta hänsyn till kopplade system där samspelet mellan olika fysikaliska effekter är starkt, något som i industrin är känt som multifysik. Vidare information om COMSOL Multiphysics finns på www.comsol.se

.

Om COMSOL AB

COMSOL AB bildades 1986 i Stockholm och har sedan dess växt till att omfatta kontor i Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Schweiz, Storbritannien, Tyskland och USA med sammanlagt 130 anställda. Mer information om företaget finns på www.comsol.se/company/.

För mer information, kontakta:

Olof Hernell, Marknadschef COMSOL AB.
Telefon: 08-412 95 66, e-post: olof.hernell@comsol.se

COMSOL®, COMSOL Multiphysics®, och FEMLAB® är registrerade varumärken som tillhör COMSOL AB. Andra varumärken och registrerade varumärken tillhör respektive ägare.